کولر گازی متحرک و کولر گازی پنجره ای چیست؟
نوشته شده توسط : زهرا مرزبان

کولر گازی متحرک چیست؟                                                                      


کولر گازی متحرک در مقایسه با کولرهای دیگر میتوان گفت  کولر گازی به لحاظ کارآیی از انعطاف بیشتری برخوردار است. چنانچه اغلب این نوع کولرهای گازی دارای چرخ هستند و 2 تا 33 متر طول دارند از آنجایی که این کولرهای گازی کلا در یک بدنه قرار دارند تهویه هوای آن ها از طریق دهانه ای که 3 تا 5 سانتی متر قطر دارد صورت می گیرد.غلظتی که گرفته میشود به شکل مایع در یک سطل جمع می شود و سپس از طریق یک دهانه مجدد به هوا باز می گردد.
برای انتخاب یک کولر گازی ، شما باید بدانید که چه نوع سیستم غلظت گیری مناسب است. مهمترین مزیت کولر گازی پرتابل آسانی در جا به جایی آنها است ضمن آنکه هیچ پنجره ای را نیز به عنوان هواکش نیاز ندارند و با کمی تغییر می توان یک سیستم متحرک را در یک پنجره، در کشویی یا سقف نصب کرد. برخی از کولر گازی ها حتی دارای سطل ها یا سینی های غلظت هستند که باید زود به زود خالی شوند. اکثر کولرهای گازی متحرک  دارای یک جعبه نصب برای قرار گرفتن در پنجره یا در کشویی هستند. این در حالی است که برخی از این کولرهای گازی دارای نوار حرارتی و برخی نیز دارای پمپ های حرارتی هستند که هوای گرم را به بیرون از اتاق هدایت می کنند.

اکثر کولر گازی پرتابل برای نصب در پنجره ها و درهای کشویی ساخته شده اند و حتی آنها را می توانید داخل دیوار یا سقف نیز به کار ببرید.

 

کولرهای گازی پنجره ای چیست؟

کولر گازی پنجره ای



کولر گازی پنجره ای تا سال ها، عمومی ترین و پر استفاده ترین نوع کولر گازی ها بودند. این  نوع کولر گازی ها به دلیل راحتی شان در نصب و راه اندازی، همواره مورد استقبال عموم بوده اند. چرا که افراد میتوانند با خرید یک کولر گازی پنجره ای و نصب آن در داخل یکی از پنجره های اتاقشان از سرمای این کولر لذت ببرند.

کولرهای گازی پنجره ای غالباً برای خنک کردن آپارتمان های کوچک یا 1 الی 2 اتاق مورد استقاده قرار می گیرند. این نوع کولرهای گازی هوای گرم و مرطوب اتاق را به داخل خود می کشند و آن را  خشک و خنک میکنند و دوباره با اتاق باز می گردانند تا محیط اتاق خنک شود. در واقع هوای گرم از طریق یک دهنده گرفته و از فیلتر های مخصوص به بیرون اتاق فرستاده می شود. توجه داشته باشید کولرهای گازی دارای یک واحد تنظیمی هستند که قسمت خشک کننده در جلوی آن قرار دارد و داخل اتاق قرار می گیرد و بخش گرم کننده کولرگازی پشت است و عملا بیرون از دریچه یا پنجره ای که کولر گازی را روی آن نصب کرده اید قرار می گیرد.

همان طور که گفته شد کولرهای گازی پنجره ای دارای نصب راحتی هستند و عملا خود شما نیز می توانید این کار را انجام دهید که با این کار در هزینه صرفه جویی می شود.

اکثر کولر گازی پنجره ای بی سرو صدا یا کم صدا هستند. اما چنانچه تمام بخش های کولر گازی در داخل اتاق قرار گیرد سر و صدای آن از سیستم هایی که کمپرسور در بیرون اتاق قرار دارد بیشتر خواهد بود. قطعاً سیستم های کولرگازی  پنجره ای حداقل یکی از پنجره های اتاق یا ساختمان شما را  مسدود می کند به همین دلیل برای اینکه در فصل سرد سال، سرما وارد خانه تان نشود باید اطراف آن را کاملا بپوشانید اگرچه کولر گازی قاعدتا برای نصب روی یک دریچه یا پنجره ساخته شده اند اما با توجه به ضخامت دیوار، برخی از این کولرهای گازی را می توان در داخل یک قالب قرار داد و با استفاده از چند قلاب یا بازوی محکم جای سیستم را روی دیوار محکم کرد و قطعا برای این کار بهتر است با بخش خدمات پس از فروش مربوط تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 654
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: